tisdag 23 juni 2009

Trappar ner

Idag har jag beslutat mig för att gå ner i arbetstid 2 timmar per dag resten av den här veckan.. Nästa vecka kommer jag att sjukskriva mig själv halvtid och veckan därpå har jag tid hos en läkare som jag hoppas sjukskriver mig åtminstone juli ut. Jag orkar inte mer! Det värker och gör ont och jag är trött som en gnu. Sover lite och orkar ingenting. Jag hoppas det ska göra mig på bättre humör och att jag orkar med att vara mamma åt mina andra två barn - och fru också för den delen. :-)
Kroppen skriker: VILA!
Det är ju inte bara fram till förlossningen jag ska orka. Det kommer ju en tid efteråt med.
Jag är glad att jag kommit så här långt!

Ser bra inbjudande ut.....

Bild: Google.se

2 kommentarer:

Sara sa...

Tina! Bra att du tar hand om dig och trappar ner. Du verkar verkligen behöva det, ont o jävligt.... Usch. Hoppas att du blir piggare och att d onda minskar när du får vila lite.
Snart e det ju dax för lillknodden att komma.
:-)

Nu ska jag njuta en liten stund av en kopp kaffe på altanen på jobbet. Det är svårt att jobba när det är stekande sol!!! kraaam

Susanne sa...

Jag tycker du gör helt rätt i att trappa ner på arbetet och ta hand om dig själv!!!
Det kommer ju som du sa en tid efter födseln också...

Jag förstår dina tankar kring att man inte riktigt är en "toppenmamma" till de andra barnen just nu. Mina grabbar är jätte less på att ha en mamma som spyr och inte orkar någonting...
Men nu är det ju som sagt inte så långt kvar!!!

Ta hand om dig och hoppas att allt går bra hos läkaren!

kramar