onsdag 25 februari 2009

Update

Jag fick en tid hos BM igår morse och någon havandeskapsförgiftning var det inte. Blodtrycket var lågt och urinprovet var bra. Förmodligen har jag en infektion i kroppen och har sjukskrivit mig på halvtid ett par dagar för att se om sömn kan få det hela att gå över. Sömn är för närvarande en bristvara för mig. Sover uruselt om nätterna och vaknar likt ett vrak om mornarna. Så jag kan erkänna att jag tvekade inte en sekund till ett par timmars sömn efter lunch innan barnen kommer hem. Jag hoppas det gör susen.
Jag fick gladeligen lyssna på bebisens hjärtljud igår. GLAD! Jag känner ju lillens rörelser men nu känns det definitivt att det är nåt som lever inom mig.

Ikväll är det dags för Föräldrautbildningen igen. Näst sista gången och jag har för mig att "Att sätta gränser" står på programmet. Nästa gång blir det avslutningsfest med knytkalas - Tacos. Jag har även tagit på mig att fixa fram blommor till ledarna som tack för den här utbildningen. Det har verkligen ringt många väckarklockor hos oss under utbildningens gång och vi har nog blivit starkare som föräldrapar. Vi är glad att vi anmälde vårt intresse och att vi kom med i gruppen.

Idag är det bara 8 dagar kvar till Ultraljudet. Vi längtas - hela familjen!
I morse när jag väckte en mycket trött dotter som låg gömd under täcket så stack det till slut ut en hand och från täcket hördes: "Får jag känna på magen!" :-)

Hoppas ni får en härlig "lill-lördag".

3 kommentarer:

Hanna sa...

Åh, vad bra att det inte var någon fara :) Haha Nathalie, jag kan se henne framför mig :D Hemresa har vi faktiskt inte tänkt så mycket på även fast vi saknar alla er där hemma också! Men denna eviga tidsbrist... Vi är sugna att åka hem den 24:e om inte annat, då kan vi isf åka redan på måndagen och stanna hela veckan! Men beror på om Emil kan jobba i Kramfors :) Hur är det med er där hemma annars då? Kram!

Anonym sa...

Vilken lättnad det måste vara när det visade sig att du inte hade havandeskapsförgiftning!
Hoppas att du piggnar på dig efter lite mera vila.
Det låter kul med föräldra utb. just för att träffa andra gravida par. Här uppe erbjuder de inte utbildningen till andra än "förstagångsföräldrar"...

kram

Sara sa...

Åh så skönt att det inte var ngn havandeskapsförgiftning. Försök vila så mycket du bara kan, så att du piggnar på dig!

Vi tycker verkligen att familjeverkstan är bra. En möjlighet att få lite nya infallsvinklar på vardan!!! :-)

Har börjat landa efter bröllopet. Längtar efter att se bilderna från fotografen... :-)

Må så gott.
Kram kram