tisdag 10 mars 2009

Ultraljud

Ultraljudet gick bra i förra veckan.
För barnen var det en stor händelse och kanske kanske är det lite verkligare för dom nu. Vi fick tydligt se alla fingrar och tår... vid en förstoring av hjärtat såg vi hur det pulserade med båda kamrarna och klaffarna.... vid en närbild av ansiktet såg vi hur h*n rörde på munnen och vips så stack tungan ut som en liten orm :-) .... Vi såg även tydligt hur den sträckte och böjde på benen som en groda. Det sista är vad barnen verkar minnan mest och tydligast. "Det är en liten groda i mammas mage" :-)
Skönt att ha Ultraljudet bakom sig samtidigt som det nu känns låååångt tills h*n kommer ut till oss. Vi blev tillbakaflyttad en vecka enligt ULét och vårt beräknade datum är nu den 8 augusti. Befinner oss åter igen alltså i vecka 19. När h*n däremot behagar komma till världen återstår att se.......

Till helgen åker vi till fjälls och blir borta en vecka. SÅ SKÖNT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att höra att ultraljudet gick bra och att barnen upplevde det så positivt. Visst är det en häftig upplevelse att se sin bebis röra sig i magen!

Även jag blev tillbakaflyttad och min BF är nu 9 augusti, så vi verkar föjas åt:-)


Ha det så skönt i fjällen och akta magen i backarna...


kramar

Sara sa...

Åh vad häftigt med ultraljud. Så skönt att höra att det gick bra.
En häftig sak att ha med sig de andra barnen kan jag tro!!!

Ha d så bra i fjällen. (Vi åker v 13,längtar!)

Kram kram

Anonym sa...

Kul att du hittade till min blog! Kom gärna tillbaka... =)

Anonym sa...

Om nu kniper 2 dagar extra so kommer h*n på min födelsedag!