torsdag 16 april 2009

Dygnsrytm


Jag måste få till en bättre dygnsrytm!
Igår somnade jag före Grey´s! Gissa om jag ångrar det idag.......
Under de senaste veckorna har jag somnat vid 21.00 och vaknar tidigare än tuppen. Väckaren har jag ställd på 06.30 men det är mer vanligt än ovanligt att mina två blå slår upp redan vid 05.00-tiden.
Sover även oerhört dåligt. Det blir mer och mer ansträngande att vända på mig och bebisen gör sig mer och mer påmind även nattetid. Hoppas vi inte får en "nattbebis" som kommer hålla oss vaken var eviga natt de första månaderna, innan det går att styra upp dygnet. GÄSP!
I början av graviditeten - säg de tre första månaderna - hade jag date med kylskåpet varje natt. Det var mitt illamående som jag kunde döda med några skedar yoghurt. :-) Men när illamåendet gick över så gjorde jag slut med kylskåpet. Jag har undrat när det är dags att uppta datandet igen men än så länge är det inte aktuellt. Inte heller verkar urinblåsan vara allt för klämd.
Så jag ska väl inte klaga.... egentligen... men jag skulle vilja vara vaken fram emot 23.00 och vakna pigg och allert när väckarklockan ringer.

Är det för mycket begärt eller??!

Inga kommentarer: