tisdag 21 april 2009

Lekstuga sökes!

Då var det vår igen och likt de senaste åren så söker vi efter en lekstuga till vår flicka. Bättre begagnad vore inte fel men då man inte får en snygg välskött lekstuga för under ca 7-8000 kr så är vi nu helt inne på att skaffa en ny. Men jag vill inte ha en vanlig ... som alla andra har...
Igår fann vi ett Muminhus. Jättefint och unikt, men prislappen var satt till 18.000SEK. (!) Nja, lite väl mycket pengar för en lekstuga. Men den är ändå så pass unik i sitt slag så hade jag haft den summan liggandes och skräpa så hade jag inte tvekat en sekund! :-)
Muminhuset

Söker man på Playhouse på Google så får man en massa träffar på lekstugor från utlandet.
Tänk om man fick tag i en sån här:

En drömlekstuga

Men då skulle inte ens många svenska enkronor räcka.
Men visst är den fin!
Den nedan vill vår dotter ha.
Jojo... bara för pappa att ta fram hammaren! :-)

Vår dotters stora önskan


Förmodligen kommer vi att göra en egen variant. Återkommer med detaljer då vi har bestämt oss. Interiören i lekstugan har jag klart i mitt huvud. Har haft det sedan ett par år tillbaka. :-) Jag hoppas bara det blir så bra som jag har tänkt mig.......

1 kommentar:

Susanne sa...

Jättefina lekstugor du hittat!

Jag förstår att de inte är gratis dock...du får ta din händige far till hjälp :-)

Hoppas att allt är bra med magen!

kram