onsdag 8 april 2009

Igår på Hemköp

Igår var jag inte att leka med.

Igår efter jobbet när jag handlade så ställde jag mig som alla andra i kön till kassorna. Jag var inte ensam om att handla vid 16.15 tiden igår och alla var mer eller mindre stressade. Själv ville jag bara hem, hem, hem. Så märker jag hur en tant med en matvagn försöker tränga sig in i kön framför mig. Aldrig i livet kände jag! Idag är jag inte på nåt humör för att låta någon gå före. Jag vill hem! Jag låtsas inte om henne utan går fram i sakta mak. Och hon likaså brevid mig och gör små ansatser till att köra in framför mig. Så lagomt framme vid kassorna så tar jag steget fram och det blir min tur att lägga upp varorna. Då klämmer hon in sig bakom mig. Tjejen bakom blir helt paff men säger inget. Men då säger jag: (till saken hör att sånt här gör jag aldrig!) "Ursäkta men kön börjar faktiskt DÄR bak". Och så pekar jag mot den långa kön på 10-12 personer. " Vilken kö?" frågan tanten. "Ja alla vi som står här, står i kö för att få betala våra varor. Desamma gäller nog för dig"
Tanten vänder sig om med sin vagn och börjar gå mot slutet av kön. Tjejen tackar mig och påpekar att hon också har bråttom likt mig.
Jäkla pensionärer! Dom har all tid i världen att handla under hela dagarna. Men nog faan ska de alltid handla under lunchtid eller vid middagstid då vi arbetande myror har som mest snålt med tid!
Varför?! Och har de inte lärt sig att vänta på sin tu?!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Haha, helt rätt Tina!

Sarah sa...

Ja det där händer alldeles för ofta. De tror de har förtur i kö våra pensionärer ha ha!! Helt rätt sagt och gjort!

Ha det //SARAH