torsdag 15 januari 2009

Inskrivningssamtal MVC



Idag har vi varit på inskrivningssamtal hos vår barnmorska. Barnmorskan var för övrigt med vid förlossningen för vår son samt att det var hos henne vi gick inför dotterns ankomst. Lite kul att få ha samma barnmorska även till tredje barnet.
Jag fick lämna ett par rör med blod, blodtrycket kollades och blogvärdet samt urinprov lämnades. Allt som kunde avläsas idag var bra. I morgonbitti ska jag lämna prover för min hypotyreos. Jag hatar att ge blod!
I övrigt så var samtalet inte särkillt givande.... Eller så givande som det skulle, kanske. Jag frågade om de sammandragningar jag känner och hon svarade att det var kroppens sätt att jobba. Den vet ju lite mer nu vad som ska till så här som omföderska. Vi fick en tid för Ultraljudet så långt borta som den 5 Mars. En evinnerlig tid fram tills dess. Dessutom en tid för besök hos henne igen och det blev inte förrän den 24 Mars. Tala om glesa besök. Jag kommer inte alls ihåg att det var så gles. Men det kanske är indragningar där med. Självklart blir det besök oftare ifall det kommer behövas och fram emot slutet är det varannan vecka.
Om den enorma tröttheten jag känner nu går över så ska jag städa min garderob ikväll. Just nu har jag en rejäl hög kläder på golvet framför garderoben. Men för att få in dom kläderna så måste nåt radikalt göras - som typ städa garderoben :-) Jag har varit på väg flera kvällar - ja säkert alla kvällar den här veckan - men jag somnar huvudstupa isäng samtidigt med barnen. Jag tilloch med tvättar mig och borstar tänderna med dom för att slippa det när de bärs över till deras sängar. *gäsp*
Jag har inte sett på tv sedan ....??? ... Ja det var körslaget i helgen som var. Innan dess...??? Gud vet när. Jag som är en serieoman vet inte ens ifall det börjat några serier än? Har det det?

2 kommentarer:

Sara sa...

Du kan vara lugn inga serier av värde har börjat ännu! Lovar att uppdatera dig då!

Vad roligt det är att läsa om din graviditet. Så spännande.

Här fortsätter bröllopsplanerandet framåt och tiden går alltför fort! Förstår inte hur vi ska hinna med allt... men men... Det löser sig nog!

Ha det så gott.
Kram kram

Anonym sa...

Lycka till med bebisen!