tisdag 20 januari 2009

Stickar Pippimössa

Japp - det är sant! Jag har börjat sticka på en Pippimössa. Jag fann modellen på en sida på nätet och vips så var jag ägare av både garn och strumpstickor.
Dessvärre så tycker jag inte att det går vidare bra. Två varv på 80 maskor (skulle egentligen vara 100 men så många fick jag inte ut av trådlängden) har jag redan slitit upp. Jag kan inte riktigt se skillnad på aviga och räta maskor. Göra dom kan jag men inte se skillnad....????? Och så är det det där med att ha lika många maskor på varje varv...... haha...... Jaja...fy den som ger sig. Jag ska nog få till den där mössan och då lovar jag bild! Påminn mig annars. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen!!
Nä här väntar vi inte bara på att han ska bli gammal nog för att kunna prova på. Rolligt e det att se alla hans miner när han får prova på någotnytt. Följer ju inte direkt någon lagbok här inte precis som du skriver. RENT; SUNT och FÖRNUFT är det som gäller här med.

Hoppas det är bra med både magen och dig.
Ha en underbar kväll!!
Kram Sarah

Anonym sa...

haha hoppas det går vägen :D