fredag 9 januari 2009

Trött!

Jag är oerhört trött idag!
Men om det beror på graviditeten eller på att vår vovve inte sover nåt om nätterna för tillfället låter jag vara osagt. I förrgår var vi på ett veterinärsbesök då vi på nyårsafton uppmärksammade att ena bakbenet var väldigt svullet. Veterinären konstaterade samma som vi och att det verkade vara vätska. Vi fick inflammationshämmande och smärtstillande som hon ska äta i 10 dagar. Jag hoppas det bli bättre. Men vi blev informerade på att hon närmar sig 9år och allt är möjligt framöver..... det kan vara en tumör! :-(
Hon haltar inte eller på något vis visar att hon har ont. Men den senaste veckan har hon travat runt nattetid och inte funnit sig till ro. Och då hon inte sover så sover inte jag heller. Lägg till en make som snarkar och en son som rutinmässigt kommer varje natt.... och så graviditeten på det. Inte konstigt jag är trött! :-)

Magen molar idag. Det känns att den tänjer ut .... stretchar lixom. Inatt var jag upp och åt lite youghurt och tro det eller ej men då försvann illamåendet. För en natt iallafall. :-) Byxorna börjar kännas liten. Översta knappen i jeansen måste vara öppen och det döljer jag med ett skärp. Jag har ju inte berättat på jobbet ännu........

En sån här ska den blivande farmodern få sticka till det kommande lilla pyret.


Ikväll blir det kvällsåkning i slalombacken. Det är öppet till midnatt men med en stundande slalomtävling i morgonbitti klockan 09.00 *gäsp* så blir det inte vidare sent för oss. Dessutom är det ju Lets Dance ikväll klockan 20.00. Ej att missa!

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh, vilken glad överraskning! Ännu en blogg att lägga till i listan :D Snart har jag inte tid för annat än bloggarna ;-) Din kväll låter inte så dålig den heller! Hoppas det är bra med er och att det inte är något farligt med Bianca! Kram kram Hanna