onsdag 21 januari 2009

Jag stickar vidare......

Ha! Under gårdagskvällen så fick jag riktigt igång stickfingrarna. Tack var nätet så läste jag lite om aviga och räta maskor och sedan så gick det utav bara den. Nu ska man kanske inte granska maskorna med lupp för fortfarande så ser jag inte skillnaden på dom så där jag tappat bort mig så kan (har) det ha blivit lite fel. Men för att vara det första jag stickar sedan syslöjden så är jag riktigt nöjd hittills. Blir det en mössa när det är meningen att den ska vara klar så kommer jag vara nöjd. Passar den dottern i storlek så är jag ännu nöjdare :-)

Nästa intresse som jag skulle vilja prova på är att sy egna kläder (Lena Ph - "Jag syr mina egna kläääder"). Det vimlar av bloggar på nätet där kreativa och inspirerande människor syr framförallt barnkläder men även andra saker. Och jag vill, vill och vill jag med. Men det är mycket jag vill här i livet så vi får väl se vart det bär.......

Först ska jag avsluta Pippimössan.

Inga kommentarer: